Picaturi de egoism

Lipsita de muza, sau asa numitul muz,lipsa intruchiparei zburatorului intrun gand maret m-a facut sa pierd firul gandurilor epice. Am pus pauza  Sufletului online si am iesit la o plimbare. Am uitat de deprinderea de a scri gandurile, de a nota stare cind sunt depresata. Am decis sa traiesc o viata, sa pling cand imi vine a plinge sa rid fara motiv cand creierul imi joaca farse. Am decis sa nu sculptez  vaita pe piatra online-lui…Si ce rost din decizia aceasta, oricum m-am intors, oricum scriu si voi scri.Observ ca toate deciziile marete ce imi vin din senit esuiaza, i-au sfirsit atit de brusc cum si apar. Doar imi creiez un etalon dupa care ma orientez.  Apar idei pe care as vrea sa le urmiez, dar ma las batuta, firea ia preoritate. Are loc un razboi intre ce sunt si ce vreau sa fiu. Stiu precis ce doresc sa fiu,cu ce ochi sa privesc lume. Ma framinta gandul oare cine sunt cu adevarat? acel „cine” mereu cistica in bataliile, mereu stopeaza rascoalele iluziilor. In fine, cine e acel misterioas „eu”. Citind un articol, ce m-a inspirat, o amploare de cuvinte sau unit  intr-o intrebare retorica ideala ” Psihoanalistii inventeaza testele psihologice intentionat, pentru a ne categorisi ca pe niste specii de animale. Homo calmus, homo hiperactivus, homo introvertus, punctaj, barem, increngatura vertebrata, cine sunt eu? Trup si suflet sau elemente chimice sintetizate la suprafata unei personalitati? ” Eu? cine sunt eu? va spun cine sunt eu in vizunea me. Eu- o fire egoista si dependenta de parerile altora, o intruchipare a gingasiei si a rezistentei, o bomba ce pina cand e inofensiva si calma dar va veni timplul si va exploda, is o zi de primavara tirzie cu razele kalde si culor aprinse, is o iarna gerosa cu fulgi mari albi si cu trunchiurile negre a copaciror undeva la capatul strazii,sunt o insula pustie ce asteapta sa fie descoperita. is o foie ce mai degraba ar prefera sa  fie mazgalita de un copil, decit sa i se scrie ceva important. Eu precum si orce om din jurul meu reprezinta un ce tinde spre infinit a carui limita nu poate  depista nici o formula matematica. La scoala sau in orce alt punct de acumulare a cunostinteleor ne baga in cap ca toti suntem egali. La chimie ne invata substantele organice cere curg in vasele sangvine, ne explica chimic toate procesele ce au loc in corpul nostru, la fel ca si in biologie, totul este explicat stiintific: clar, poate nu atit de scurt dar cuprinzator. Aceiasi lecrim, zimbete si sentiment de dragoste, toate aceste pot fi explicate din punct stiintific.Astfel sufletul este definit ca fiind totalitatea proceselor afective, intelectuale si volitionale ale omului: omenie, bunatate, mila…Dupa parerea mea sufletul e un fel de egoism, sufletul mereu este mai presus.Deseori intilnim expresia ” ma doare sufletul”, ohhh, si ce?ia un cetramon daca asa te doare?, in unele situatii chear irita.De ce nu poti spune direct ca nu esti multumit de ceia ce s-a intimplat? Numaidecit trebuie sa atragi atentie cu cuvintele astea filozofice „suflet”???…La lectia de psihologie, cind am fosti rugati(in cazul meu inpusa, de sine insasi) sa ne auto caracterizam o multime au afirmat „sunt bun/buna la suflet”…Serios???….Defapt nu putem spune ca este un suflet rau sau bun, e o ampla combinatie de calitati ce reprezinta Eul. Sufletul e  o camera unde s-au adunat toate lucrurile dragi Eului nostru. Camera unde pe rafturi stau bine aranjate calitatile Eului nostru, precum niste carti prafuite.Camera unde in dulapuri sunt ascunsesecretele Eului nostru.Camera unde pe pat se tavalesc cuprinsi realitatea si imaginatia.Camera unde ideile infloresc in ghiveciuri de lut facute manual.Camera unde pe masa stau mereu fotografiile celor dragi, acele imigini ce zi de zi ne apar in fata ochilor cind defpt ochii ne sunt inchisi.Sufletul e o camera privata, e doar a noastra, e doar a mea. Sunt egoista, PRECUM SI FIECARE DIN VOI!

In mare parte asa arata si sufletul tau.
In mare parte asa arata si sufletul Tau.

Lasă un răspuns

